پرواز را از بدنتان به در کنید!

10258 بازدید  | انتشار: 1392-09-01



برای بازرگانان و سایر افرادی که زمان، نقش کلیدی در برنامه‌های روزانه شان دارد، سفر با هواپیما بهترین و نخستین گزینه است. افرادی که به صورت مداوم با هواپیما سفر می‌کنند و کسانی که پروازهای طولانی‌مدت را تجربه می‌کنند، معمولا پس از نشستن هواپیما و پیاده‌شدن، احساس کوفتگی، سردرد، گردن درد و گاه حالت تهوع دارند.

 

جدا از اینها، معمولا افراد بالای 50 سال به سبب افت بدن، بیشتر از سایرین در طول پرواز آزرده شده و گاه تا چند روز پس از آن احساس ناراحتی ‌می‌کنند . یکی از دلایل اصلی‌ انتخاب‌نکردن هواپیما، توسط این افراد نیز همین مشکلات پس از پرواز گزارش شده است. با توجه به نقش اساسی زمان در دنیای امروز و راحتی و ایمنی بالا، هواپیما به عنوان بهترین وسیله نقلیه برای مسافرت شناخته می‌شود. برای آنکه پس از پرواز بتوانید بدن خود را با شرایط جدید سازگار کرده و کم‌ترین آسیب‌های ممکن را متحمل شوید، به این موارد توجه کنید:

 

در طول پرواز آب بنوشید: کم‌آبی یکی از مهم ترین دلایل کرختی و کوفتگی پس از پرواز است. برای کم‌کردن هر چه بیشتر عوارض پس از پرواز، بهتر است در طول پرواز به میزان کافی آب بنوشید. پرهیز از مواد خوراکی و نوشیدنی‌هایی‌که سبب کم‌ آب‌شدن بدن می‌شود، در قبل و طول پرواز بسیار مهم است. مواد غذایی که کافئین دارند، در کم‌آب‌کردن بدن نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ پس بهتر است در طول پرواز از خوردن آنها خودداری شود.

 

کمی راه‌رفتن در راهرو برای افراد بالای 50 سال بسیار ضروری است. اگر به هر دلیلی امکان قدم‌زدن در طول راهرو هواپیما را ندارید، در صندلیتان کمی جابه جا شوید؛ مقداری به جلو و عقب بروید و دست‌ها و پاهایتان را به گونه‌ای که مزاحمتی برای اطرافیانتان ایجاد نکند، بچرخانید

 

به تناسب در هواپیما بخوابید:‌ برای آن که پس از پیاده‌شدن از هواپیما، هر چه زودتر و بهتر بتوانید ساعت خواب بدنتان را با مقصد تنظیم کنید، به تناسب ساعت پرواز در هواپیما بخوابید‌. بر این اساس اگر پروازتان در ساعات پایانی روز انجام می‌شود و در ساعات آخر‌ روز به مقصد می‌رسید، بهتر است در طول پرواز بیدار بمانید. با این روش بدنتان در طول پرواز خسته‌شده و با رسیدن به مقصد به راحتی به خواب رفته و ‌با ساعت مقصد به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود. برعکس اگر ساعت پروازتان در صبح یا نیمه روز است، بهتر است در طول پرواز بخوابید تا پس از پیاده شدن، بدنتان آمادگی فعالیت تا ساعات پایانی روز را داشته باشد و شب ‌ خواب راحتی را تجربه کنید. فراموش نکنید که داشتن خواب نرمال شبانه در نخستین روز رسیدن به مقصد نقش بسیار مهمی در تنظیم بدن در تمام‌ روزهای سفر دارد.

 

در هواپیما ورزش کنید:‌ ورزش در هواپیما با مفهوم آن در زمین بسیار متفاوت است. در طول پرواز بهتر است چند حرکت آرام به بدنتان بدهید تا آسیب‌های ناشی از اختلاف ارتفاع کم شود. کمی راه‌رفتن در راهرو برای افراد بالای 50 سال بسیار ضروری است. اگر به هر دلیلی امکان قدم‌زدن در طول راهرو هواپیما را ندارید، در صندلیتان کمی جابه جا شوید؛ مقداری به جلو و عقب بروید و دست‌ها و پاهایتان را به گونه‌ای که مزاحمتی برای اطرافیانتان ایجاد نکند، بچرخانید. این حرکات به ظاهر ساده، در جریان خون و کاهش درد، اثرات شگفت‌انگیزی دارد. اگر با تمام این کارها باز هم احساس ناراحتی و درد داشتید، بهتر است پس از رسیدن به مقصد کمی در آفتاب پیاده روی و نرمش کنید.






نظرات

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک : در سایت نمایش داده نمی شود
متن پیام :
کد امنیتی :
جهت تغییر کد امنیتی بر روی آن کلیک کنید
 


.
.
با کلیک روی 1+ از سایت ما حمایت کنید